لینکدین برای رعایت قوانین فناوری اتحادیه اروپا! بروکسل، ۷ ژوئن (رویترز) – لینکدین، وابسته به مایکروسافت (MSFT.O)، ابزاری را که به آن اجازه میداد از دادههای حساس شخصی برای تبلیغات هدفمند استفاده کند، به منظور رعایت قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا غیرفعال کرده است. این پلتفرم رسانههای اجتماعی روز جمعه اعلام کرد.
این اقدام پس از شکایتی از سوی سازمانهای جامعه مدنی به کمیسیون اروپا، که به عنوان ناظر فناوری برای این اتحادیه ۲۷ کشوری عمل میکند، صورت گرفت. طبق قانون خدمات دیجیتال (DSA)، واسطههای آنلاین موظف هستند کنترل بیشتری به کاربران بر استفاده از دادههای خود بدهند و به آنها امکان خاموش کردن محتوای شخصیسازی شده را ارائه کنند.
لینکدین ابزار تبلیغات هدفمند را برای رعایت قوانین فناوری اتحادیه اروپا غیرفعال کرد.
شرکتها اجازه ندارند از دادههای حساس شخصی مانند نژاد، گرایش جنسی یا نظرات سیاسی برای تبلیغات هدفمند استفاده کنند. کمیسیون در ماه مارس درخواست اطلاعاتی به لینکدین ارسال کرد پس از آنکه گروهها اعلام کردند این ابزار ممکن است به تبلیغدهندگان اجازه دهد تا کاربران لینکدین را بر اساس نژاد یا قومیت، نظرات سیاسی و دیگر دادههای شخصی به دلیل عضویت آنها در گروههای لینکدین هدف قرار دهند.
پاتریک کوریگان، معاون لینکدین، در پستی در لینکدین گفت: “ما تصمیم گرفتیم این ابزارها را با حذف امکان ایجاد مخاطب تبلیغاتی در اروپا که از عضویت در گروههای لینکدین به عنوان ورودی استفاده میکند، تنظیم کنیم. ما این تغییر را ایجاد کردیم تا از هرگونه سوء تفاهم که ممکن است تبلیغات به اعضای اروپایی به طور غیرمستقیم بر اساس دستههای ویژه داده یا دستههای پروفایل مرتبط هدف قرار گیرد، جلوگیری کنیم.”
در ادامه بخوانید: کشف گورستان هزار ساله با حلقه و سطل
تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، از این اقدام استقبال کرد. وی در بیانیهای گفت: “کمیسیون بر اجرای مؤثر تعهد عمومی لینکدین نظارت خواهد کرد تا از رعایت کامل قانون خدمات دیجیتال (DSA) اطمینان حاصل شود.”
شاکیان، حقوق دیجیتال اروپا (EDRi)، Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF)، گلوبال ویتنس و Bits of Freedom از اقدام لینکدین استقبال کردند. نینکه پالسترا از گلوبال ویتنس در بیانیهای گفت: “لینکدین که تحت فشار اروپا مجبور به اقدام شد، اکنون باید این سیاست را برای کاربران در همه جا گسترش دهد و اطمینان حاصل کند که تنها کاربران اروپایی از هدفگذاری تبلیغات مهاجم محافظت نمیشوند.”